گفتگو با منتخب چهارمین دوره جشنواره فردخت | حمایت های جشنواره در راستای تولید طرح ها توفیق بزرگی است.

مصاحبه با منتخب جشنواره ملی فردخت کاشان

با زهرا میرزایی از منتخبین جشنواره ملی فردخت کاشان به گفت و گو نشستیم.

– خودتان را معرفی کنید

زهرا میرزائی، متولد سال 1380 هستم. در رشته کارشناسی طراحی و دوخت  تحصیل کرده ام و بیش از شش سال سابقه کار در زمینه طراحی و دوخت  دارم.

-در  مورد تحصیلات و دوره‌هایی که گذرانده‌اید بیشتر توضیح می‌دهید.

من مدرک دیپلمم را از هنرستان نمونه هادی فکوری و مدرک فوق دیپلم و لیسانسم را  از دانشکده فنی و حرفه ای دختران اطهر اراک اخذ کردم.

گواهینامه های مهارت مختلفی مثل  ICDL و نازک دوز، مانتو دوز و …. از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارم و همچنین  به عنوان مربی، سابقه برگزاری دوره‌های آموزشی را  با همکاری سازمان فنی و حرفه ای دارم.

– در مورد افتخارات و رتبه هایی که کسب کرده‌اید بیشتر توضیح می‌دهید.

من در جشنواره های مختلفی شرکت کرده‌ام و افتخارات گوناگونی کسب‌ نموده‌ام. از جمله: کسب رتبه سوم در چهارمین جشنواره فردخت در بخش طراحی کالکشن اجتماع و رتبه شایسته تقدیر در بخش مانتو اجتماع، رتبه شایسته تقدیر در سومین جشنواره فردخت در بخش طراحی فرم مدارس، کسب رتبه اول استان در بیستمین دوره جشنواره هنر های تجسمی، کسب رتبه سوم جشنواره کشوری مد و لباس استان مرکزی در بخش مانتو اجتماع، رتبه دوم در ششمین جشنواره مد و لباس استان مرکزی در بخش مانتو اجتماع، رتبه اول در رویداد مدیافت استان مرکزی، رتبه دوم در بخش تصویر سازی لباس اجتماع بانوان در اولین مسابقه زنده ایده تا اجرا در استان مرکزی، رتبه اول درسی در هنرستان ،مقطع کاردانی و کارشناسی و سابقه حضور در بسیاری از جشنواره های ملی و بین المللی

_ چطور با جشنواره فردخت آشنا شدید؟

از طریق پوستر جشنواره در فضای مجازی و گروه های دانشگاهی در ایتا

با این جشنواره آشنا شدم.

_ تفاوت جشنواره فردخت با سایر جشنواره هایی که تجربه نمودید، در چیست؟

جشنواره فردخت یکی از بهترین جشنواره های ملی بود که بنده دو سال متوالی افتخار حضور و کسب رتبه در آن را داشته ام .

جشنواره در مقایسه با بسیاری از جشنواره های ملی سطح بسیار بالاتری داشته و میتواند در سطح بین المللی هم فعالیت کند، از نظر رسیدگی کارکنان، پیگیری و ارسال و دریافت آثار برگزاری اختتامیه های بسیار با شکوه و اتحاد و هماهنگی دست اندرکاران و مسئولان در این جشنواره قابل تقدیر است.

_ سطح جشنواره را در چطور دیدید؟

این جشنواره ادر سطح بسیار بالایی قرار دارد و من آرزوی موفقیت های بیشتر برای جشنواره فردخت دارم.

_ تعامل و برخورد عوامل اجرایی را چگونه دیدید؟

اکثرا عالی. به خصوص خانم مسعودی نژاد و خانم فراهی برخورد و اخلاق بسیار انسان‌مدارانه در راستای این جشنواره  داشتند.

– پیشنهادات تان در راستای تحقق اهداف فردخت چیست؟

اول اینکه سطح برگزاری جشنواره میتواند بین المللی شود. نکته بعدی که می توانم به آن اشاره کنم این است که میتوان برای داوری جشنواره داوران اصلی را از استان های مختلف انتخاب کرد و در سایر استانها، داورهای فرعی برای نظارت و جلوگیری از هر بحثی وجود داشته باشد.

همچنین جوایز این جشنواره با توجه به حامیان زیادی که این جشنواره دارد میتواند افزایش پیدا کند و این در جهت تشویق بیشتر طراحان و هنرمندان موثر است. حمایت های اصلی در راستای تولید طرح ها و فروش آنها از طرف جشنواره بسیار توفیق بزرگی است که کمتر جشنواره ای در کشور میتواند آن را محقق کند.

بررسی دقیق از آثار و حذف آثار تکراری که در جشنواره های قبلی شرکت داده شده باید حائز اهمیت باشد و در مرحله اولیه این آثار از سطح رقابتی خارج شوند. نکته بسیار مهمی که در بسیاری از  جشنواره ها رعایت می شود و آثار  تکراری از داوری حذف می شوند. این موضوع بسیار مهم است که متاسفانه در این جشنواره دیده می شد و بنده به عنوان یک شرکت کننده که در اکثر جشنواره های ملی و بین المللی حضور داشته ام آثار تکراری در جشنواره دیدم.

– و صحبت پایانی؟ 

جشنواره از نظر کیفیت رسیدگی و اتحاد مردم خوب کاشان بی نظیر است و رسیدگی به داوری های منصفانه انگیزه را در طراحان برتر کشوری بیشتر خواهد کرد.

از  زحمات شما سپاسگزارم.

نویسنده: فردخت

دیدگاه‌ها

*
*